کد خبر 423055
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶

قانون مرحله نهایی انتخابی تیم‌های ملی کشتی بزرگسالان تغییر کرد.

به گزارش مشرق، رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان روزهای 21 و 22 خردادماه در سالن شهید بهشتی مشهد مقدس و بدون ارفاق وزن برگزار می‌شود.‌‌
دو کشتی‌گیر برتر هر وزن (فینالیست‌ها) حداکثر 3 بار با یکدیگر رقابت خواهند داشت. کشتی‌گیری که موفق به کسب 2 پیروزی از 3 مسابقه یاد شده شود، کشتی‌گیر برتر مسابقات انتخابی تیم ملی در وزن مربوطه خواهد بود.

البته تفاوتی که انتخابی امسال با دوره‌های قبل دارد برگزاری مسابقات فینال برای تعیین نفر برتر انتخابی در روز دوم مسابقات است. بر اساس جدولی که سایت فدراسیون کشتی منتشر کرده است مسابقات مقدماتی تمام اوزان در روز اول (21 خرداد) برگزار خواهد شد و با مشخص شدن فینالیست‌ها به پایان می‌رسد. با مشخص شدن نفرات راه یافته به دیدار پایانی هر وزن، مسابقات فینال از ساعت 16 تا 19 روز دوم (جمعه 22 خرداد) با قاعده تعیین نفر برتر با 2 پیروزی از 3 مسابقه برگزار خواهد شد.

پیش از این مسابقات در روز اول در چهار وزن کشتی آزاد و فرنگی و در روز دوم در چهار وزن دوم کشتی آزاد و فرنگی برگزار می‌شد که مسئولان فدراسیون کشتی در نظر دارند شیوه برگزاری مسابقات را تغییر دهند.

 

* ضوابط فنی:
1- مدال آوران رقابت‌های جهانی 2014 تاشکند، و دارندگان مدال طلای مسابقات بازی‌های آسیایی 2014 کره جنوبی از دور دوم با سایر کشتی‌گیران به رقابت خواهند پرداخت. نحوه اضافه شدن این کشتی‌گیران به جدول مسابقات به‌گونه‌ای خواهد بود که نفرات مدال آور رقابت‌های جهانی 2014 تاشکند به عنوان قرعه آخر هر وزن، و نفرات اول بازی‌های آسیایی بعنوان قرعه اول هر وزن، به صورت دوره‌ای و دو حذفی با نفرات برتر دور اول مسابقات را ادامه خواهند داد.

2- این رقابت‌ها در دور اول به صورت یک حذفی و از دور دوم به بعد بصورت دوره‌ای (دو حذفی) برگزار خواهد شد. در اوزانی که کشتی‌گیران مدال‌دار رقابت‌های جهانی تاشکند و دارندگان مدال طلای بازی‌های آسیایی 2014 حضور ندارند، رقابت‌ها از دور اول به صورت دوره‌ای و دو حذفی برگزار خواهد شد.

3- قاعده پیروزی در 2 رقابت از 3 مسابقه میان نفرات برتر این رقابت‌ها در هر وزن به قوت خود باقی خواهد بود.


4- موضوع بند یکم فوق الذکر شامل کشتی‌گیران دارای مدال جهانی 2014 تاشکند و دارندگان مدال طلای بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی که در اوزانی غیر از اوزان ذیربط (اوزان اخذ مدال) در رقابت های انتخابی تیم ملی کشتی خواهند گرفت، نخواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس